Slovak Telecom sa ospravedlňuje za fakturačnú chybu - dotknutých zákazníkov odškodní
 |
|
Slovak Telecom sa ospravedlňuje za fakturačnú chybu, ku ktorej prišlo u zákazníkov využívajúcich vytáčaný prístup do internetu – dial up v mesiaci november. Konkrétne ide o program ST Online DIAL Basic, v ktorom neboli zákazníkom faktúrované dni 1.11 a 17.11.2004 ako sviatky, ale ako pracovné dni. Príslušné čiastky budú dotknutým zákazníkom vrátené štandardnou formou úpravy účtu za fakturačné obdobie mesiaca december /čiže v januári 2005/. Zákazníci nemusia o tomto probléme Slovak Telecom informovať prostredníctvom reklamácií, pretože budú odškodnení automaticky.
Podľa platnej tarify umožňuje program ST Online DIAL Basic neobmedzený prístup do internetu počas sviatkov a víkendov. Počas pracovných dní program umožňuje časovo obmedzený prístup do internetu od 16.00 do 7.00 hod. Na základe toho mal byť počas sviatkov dotknutým zákazníkom poskytnutý prístup do internetu bezplatne, avšak bol spoplatnený príslušnou tarifou.
Komentár redakcie:
Zrejme až aj na podnet našej redakcie a sťažnosti našich čitateľov, Slovak Telecom vydal horeuvedené vyhlásenie a ospravedlnil sa dotknutým zákazníkom.
V tejto súvislosti sme zástupcom ST položili niekoľko otázok. Prinášame vám ich spolu s odpoveďami Slovak Telecomu:
1. Naozaj došlo vo vašej firme k tomuto fakturačnému omylu?
2. Skutočne tento vás fakturačný omyl neviete riešiť inak, iba tak, že váš zákazník musí zaplatiť navyše vami zavinenú čiastku, ktorú mu "neskôr" vrátite ? Je to v súlade s daňovými zákonmi SR ?
3. V nasledujúcom fakturačnom období uvedenú sumu teda odrátate. Čo ak v nasledujúcich fakturačných obdobiach bude mať zákazník čiastky menšie - budete ju odratávať postupne počas niekoľkých fakturačných mesiacov ?
4. Budete vracať túto čiastku všetkým vašim zákazníkom automaticky, alebo ju vrátite iba tým, ktorí to budú reklamovať ?
5. Neobávate sa, že takým omylom a následne spôsobom ako ho riešite, stratíte mnohých zákazníkov ?
1 Ku chybnej fakturácii došlo z technických príčin na strane spoločnosti ST. ST však už tento problém vyriešil tak, aby k podobným situáciám nemohlo dôjsť v budúcnosti.
2 Zákazník nepozná presnú sumu, ktorú je potrebné z faktúry strhnúť. Túto sumu určí ST a následne bude zákazníkovi vrátená vo faktúre za mesiac december. Ide o štandardný reklamačný postup, ktorý využívajú aj ostatné telekomunikačné firmy.
3 Vo faktúrach za mesiac december 2004 zákazníkom vrátime neoprávnene naúčtované finančné čiastky jednorazovo v plnej výške formou úpravy do účtu. Zákazník bude mať na faktúre položku s mínusovým znamienkom v samotnej časti „úpravy“.
4 Nie je potrebné, aby zákazníci podávali reklamácie, ST im bude príslušné čiastky vracať automaticky.
5 ST sa dotknutým zákazníkom ospravedlňuje a zároveň ich ubezpečujeme, že príslušná suma im bude vrátená. Spôsob, akým spoločnosť odškodní svojich zákazníkov, je štandardný a využívajú ho aj iné telekomunikačné spoločnosti.
Sťažnosť nášho čitateľa uvádzame v pôvodnom znení, bez jazykovej úpravy:
Slovak Telecom (ST) pripravil pre svojich zákazníkov a užívateľov internetového dial up prístupu Dial Basic„skvelý vianočný darček“: Za fakturačné obdobie november 2004 nám nerátal dni 1.11. a 17.11. ako sviatky. V praxi to znamená, že za internetové volania v tieto dni uskutočnené pred 16. hodinou nám ST vyfaktúroval tieto pripojenia, ako prekročenie časového limitu!!! ( U mňa je to 502,50 Sk !) Pri reklamácii faktúry mi bolo povedané, že si ST uvedomujú svoju chybu, ale že spornú faktúru musím podľa reklamačného poriadku ST zaplatiť v plnej výške. V nasledujúcom fakturačnom období mi uvedenú sumu vraj odrátajú. To, že bežný občan, teraz pred Vianocami potrebuje každú korunu, to ich asi moc nezaujíma. Viem, že som nebol jediný, kto dostal pred Vianocami takýto vianočný darček od Slovak Telecomu. Určite by si nemohli takto dovoliť hazardovať s dôverou zákazníkov, ak by tu mali konkurenciu. Čo dodať na záver? Slovak Telecom je monopol. A Slovak Telecom sa k svojim zákazníkom správa, ako je z tohto vidieť, ako monopol. Ešte malá perlička: Tieto faktúry chodia zákazníkom ST v obálke s vianočnou tématikou a nápisom: Užite si vianočné darčeky od Slovak Telecomu. Tak tento darček si naozaj užijeme.... Želám Vám štastné Vianoce bez darčekov od Slovak Telecomu. S pozdravom Pavol Húšťava z Martina
.
Ostáva nám veriť, že takéto „prešľapy“ Slovak Telecomu sa v budúcnosti už nezopakujú.
peter daniš
|